
Pau Bonastre
Cultura i turisme, claus per al futur d’Andorra
Una taula rodona impulsada per l’Agència Andorrana de Notícies i el Govern ha reunit experts dels sectors turístic i cultural per analitzar com reforçar la singularitat d’Andorra com a destinació durant tot l’any.
S’hi ha destacat la importància de crear sinergies entre cultura i turisme, amb projectes com el mapping de Santa Coloma, els hologrames de la Casa de la Vall o el PassMuseu.
"Hi ha elements que poden encaixar en un discurs, lo important és que a partir del moment en què tenim un visitant a un espai siguem capaços de fer-li veure que hi ha més i donar-li aquesta facilitat."
Enric Torres, director de Producte i Esdeveniments d'Andorra Turisme
Els participants han remarcat que el model turístic del país ha evolucionat més enllà de l’esquí, tot apostant per una oferta diversa i autèntica.
"Quan diem que queda molt camí per fer és cert, però s'ha d'arribar a un extracte de gent una miqueta més jove i aquestes persones s'atreuen pel màrqueting."
Jordi Paris, president de la Unió Hotelera
"Ens falta molta difusió de cara a l'exterior, però amb el que és nostre i propi, perquè som singulars i aquesta singularitat atrau i captiva."
Ruth Casabella, cap d'àrea de museus i monuments
També s’ha posat en relleu la necessitat de disposar de dades econòmiques concretes sobre l’impacte del sector cultural, així com el paper clau del públic local i la col·laboració amb regions veïnes del Pirineu.
Etiquetes
Destacat