
Dia Mundial del Turisme a Andorra
El 2024, es van registrar 1.400 milions de viatgers al món. A Andorra en van ser més de 9. Avui se celebra el Dia Mundial del Turisme, una data en què Andorra posa en relleu el paper del visitant que viu aquí; és a dir, del turisme interior.
Un 60% del PIB està relacionat amb el turisme, un turisme que en xifres arriba als nous milions a l'any, i amb un horitzó en què l'objectiu és trobar l'equilibri entre les èpoques de molta afluència i aquelles en què resta la gent del país, una oportunitat per parlar de turisme interior, un concepte que contempla la nova llei de turisme.
En la celebració del Dia Mundial del Turisme, l'Skal Club ha celebrat una jornada en la qual els presents s'han pogut emportar passis i vals per gaudir de molts dels atractius que es promocionen fora del país i que els residents gaudim de frontera endins.
L’evolució dels anuncis turístics d’Andorra
També ha sigut l'ocasió de fer una mirada enrere per analitzar algunes de les campanyes de publicitat que han promocionat Andorra com un país de neu, natura, cultura, gastronomia i compres.
La natura sempre ha estat un símbol, tot i els seus contrapunts. Antigament, fins i tot s’oferien activitats al riu més enllà de la pesca, i es promocionava la caça i la vida nocturna.
Als anys 80, Andorra es venia per la quantitat: els indicadors de carretera anunciaven 1.500 comerços, 400 restaurants, 280 hotels i 32 esglésies.
Als anys 90, el país es portava al record i a les bosses dels visitants. El màrqueting reflectia les modes, com enregistrar l’experiència i ensenyar-la al món.
Amb neu o sense, Andorra ha estat sempre un país de natura, activitats, cultura romànica i compres. Les marques i estampes del passat han pres avui dia un altre sentit, però la neu del record continua present.
Etiquetes