
El telèfon 177 de prevenció de conductes suïcides atén 83 trucades el primer any
El 177, el telèfon de prevenció de conductes suïcides, ha atès 83 trucades i ha activat tres cops els serveis d'emergències per evitar suïcidis imminents. Aquest és el balanç d'activitat del primer any de funcionament de la també coneguda com a línia verda, un recurs d'acompanyament format per professionals experts i voluntaris que té la seu central a Barcelona, però que fa xarxa amb els recursos del país.
Fa un any Salut va reforçar els serveis d'atenció i prevenció de conductes suïcides amb l'activació del telèfon 177 o línia verda en col·laboració amb la Fundació Ajuda i Esperança. Un recurs confidencial gratuït i disponible les 24 hores del dia tots els dies de l'any. Els operaris ofereixen suport psicoemocional, orientació sobre els suports existents en matèria de salut mental al país i, en cas de risc alt de suïcidi, també activen els serveis d'emergència.
Durant els primers 12 mesos de funcionament, s'ha intervingut de forma urgent en tres casos i en total s'han rebut 83 trucades. Des del ministeri de Salut fan un bon balanç d'aquesta eina que permet reforçar l'atenció i el seguiment de persones que poden estar patint situacions de malestar i de necessitat complexes.
La majoria de trucades les fa la mateixa persona, però a vegades també la fa la família o una persona de l'entorn. Pel que fa als perfils de les persones que truquen, el 58% són dones i més de la meitat són persones que tenen entre 26 i 65 anys, seguides de la franja entre 18 i 23. Quant a col·lectius vulnerables com ara menors d'edat o gent gran, en conjunt representen un 4%.
A part d'aquesta línia telefònica, el país disposa d'altres recursos com ara el xat de suport per a joves a través del WhatsApp 651.651, la consulta d'adolescents en crisi anomenada CRAC del comú d'Andorra la Vella i el SAAS i el servei de Salut Mental.
Etiquetes