
Imatges: Albert Refart
Catalunya oberta a integrar més esportistes andorrans als seus centres d'alt rendiment
El conseller d'Esports de la Generalitat, Berni Àlvarez, s'ha reunit aquest dijous al matí al centre de yecnificació d'Ordino amb la ministra de Cultura, Joventut i Esports d'Andorra, Mònica Bonell, i el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Torres. La trobada ha servit per explorar vies de col·laboració en l'àmbit de l'alt rendiment esportiu.
Durant la visita a les instal·lacions, on han pogut observar l'entrenament de l'atleta Nahuel Carabaña, els representants han abordat la renovació del conveni vigent des de l'any 2020. L'objectiu principal és equiparar les condicions de les esportistes andorranes que entrenen actualment al centre d'alt rendiment de Sant Cugat, la Berta Miquel i la Naiara Liñán, amb les de les atletes catalanes.
La ministra Bonell ha valorat molt positivament l'establiment d'aquest acord, destacant el benefici directe que suposaria per als esportistes del país i la voluntat d'incrementar el nombre d'andorrans que puguin accedir als centres catalans.
Per la seva banda, el conseller Berni Àlvarez ha subratllat la intenció del govern català d'unificar els serveis dels seus centres de tecnificació. Segons Àlvarez, la proposta permetria una integració natural: "Si hi ha esportistes andorrans d'alt nivell que poguessin adherir-se a algun centre d'alt rendiment nostre, ho faríem de manera natural, igual que un dels nostres esportistes pogués venir aquí".
Etiquetes