
Albert Refart
Llicència per volar més alt
Enguany, Joan Aracil no competirà al Freeride World Tour, però la motivació la manté intacta. La temporada es presenta igual o més atractiva que l'anterior. Ara compta amb el suport de la FAE. Competirà al Challenger només un esglaó per sota al circuit mundial. La cirereta, la participació en el primer Mundial de Freeride, a més, a Andorra.
La FIS ha acollit el freeride com una de les seves disciplines, fet que ha permès a la FAE obrir les portes de la Federació a Joan Aracil, una perxa que el rider no ha deixat escapar.
"Aquest any sí que estem utilitzant tots els recursos que té la FAE, entrenadors, gimnàs, menjadors, psicòleg, tot. I la veritat és que es nota."
Joan Aracil, freerider FAE
Tot i fer un gran debut al Freeride World Tour, Aracil va perdre la categoria. Ha pres bona nota de tot el viscut la passada campanya.
"De córrer amb els millors del món s'agafa molta experiència i una altra forma de veure les cares, les competicions i tot."
Joan Aracil, freerider FAE
Tenint en compte els precedents tant ell com el seu mentor, Dani Fornell, van voler ser conservadors al circuit mundial. Després se'n van penedir. Com diuen en futbol, es va quedar sense camp i ja era tard per reaccionar.
"Vam veure que no, que aquí és "tonto" l'últim, hem de fotre "xixa" des de la primera carrera."
Joan Aracil, freerider FAE
S'ha fet un nou full de ruta per completar dobles afegint alguna acrobàcia, línies exposades, vols llargs i trucs nous com rotacions dobles. Seran les eines per tornar al circuit mundial. Aquesta campanya tindrà una data marcada en vermell, el primer Mundial de Freeride, test olímpic per al 2030.
"El primer Mundial de la història del Freeride el correré amb la bandera d'Andorra i a Andorra, s'ha ajuntat tot."
Joan Aracil, freerider FAE
Etiquetes
Destacat