
Altres
El turisme vira cap a l`estada i el consum
Malgrat la davallada de visitants d’un sol dia, el turisme es manté a l’alça a Andorra, impulsat per l’augment dels turistes que pernocten. Les compres continuen sent el principal atractiu del país.
Al juny van venir 843.422 persones, un 8,6% menys que l`any passat. I és que el nombre d`excursionistes, visitants d`un sol dia, s`ha reduït més d`una quarta part (-27%). Ara bé, el visitant que pernocta, el turista, guanya pes i s`enfila fins a un 25,6% segons Estadística.
És tot un canvi en el perfil dels visitants: si bé n`arriben menys, s’hi queden més temps. En l’últim any, per exemple, el nombre de turistes ha augmentat (+4,6%), mentre que els excursionistes han disminuït (-5,9%). El balanç global anual baixa lleugerament (-1,4%).
Més visitants procedents d`Espanya
Pel que fa a la procedència, el turisme espanyol continua creixent (+3,8%) al juny i en l’acumulat anual (+1,6%). En canvi, els francesos han caigut un 14,5% i els visitants d’altres països ho han fet en un 26,3%.
El visitant tipus que rep Andorra és, majoritàriament, una parella o una família. Un terç dels visitants tenen entre 45 i 64 anys, mentre que el grup de 25 a 44 anys també és molt rellevant, especialment entre els espanyols.
El consum, principal motivació
Les compres continuen sent el gran motiu de visita, sobretot entre els excursionistes. En el cas dels visitants que pernocten, la natura o les visites a familiars i amics són les principals raons de venir a Andorra.
La durada mitjana de les estades s’ha allargat fins a les 2,6 nits, un 4% més respecte a l’any passat. Els espanyols són els que es queden més temps (2,7 nits), seguits dels visitants d’altres nacionalitats (2,5) i els francesos (2,3).
Hotels i establiments turístics concentraren més del 78% de les pernoctacions, amb Andorra la Vella, Escaldes-Engordany i la Massana com les parròquies més visitades.
Etiquetes