
Javier Martín
Adaptar-se al client "figital", el gran repte dels petits comerciants
Un dels principals reptes dels comerciants és adaptar-se a un client cada cop més "figital". Un concepte que barreja els termes físic i digital i que descriu una nova tendència de compradors que operen entre tots dos universos.
El comú d'Andorra la Vella ha tornat a organitzar una jornada formativa dirigida sobretot als petits comerciants, que són els que poden tenir més dificultats a l'hora d'actualitzar-se i competir amb les grans cadenes.
Segons els experts, la clau és ajustar l'oferta en funció de les particularitats de cada generació, tot i que hi ha atractius compartits, com ara utilitzar pantalles i buscar experiències emocionals.
"I aquesta emoció no es troba només en el punt de venda, sinó que ha de traslladar-se a fora de la botiga. Aleshores, les marques i les botigues han de començar a entendre que els seus clients o possibles clients són a fora i que han de fer accions i esdeveniments a fora de la botiga."
Jordi Mas, CEO de la consultora de retail Crearmas
Etiquetes