
Imatges: Èric Mompel
La calor extrema marca l'inici de la Festa del Poble d'Andorra la Vella
La jornada d'aquest dimecres ha estat marcada per unes temperatures elevades que han condicionat les celebracions de la Festa del Poble d'Andorra la Vella. Malgrat la xafogor, la ciutadania ha buscat tota mena de fórmules per gaudir dels actes programats sense defallir davant el sol intens.
Des de primera hora del matí, els assistents han pres mesures preventives per protegir-se de la calor. El comú ha distribuït barrets entre els veïns, molts dels quals també han optat per fer servir paraigües com a para-sol. Les persones grans han expressat la duresa de la jornada, descrivint una sensació tèrmica asfixiant, mentre que els més petits s'han centrat a gaudir de les activitats infantils, que han inclòs tallers sobre la tradició de les falles.
L'espai més concorregut ha estat, sens dubte, el parc d'aigua instal·lat a Doctor Vilanova. Tant infants com famílies han trobat en les activitats aquàtiques el refugi ideal per combatre l'ambient. "L'aigua està fresqueta i, com que fa molta calor, em puc banyar", comentava una de les nenes que gaudia del recinte.
Un cop superada la calor del migdia, el punt de trobada ha estat la plaça del Príncep Benlloch per al plat d'arròs. L'assistència ha estat multitudinària, tal com ho demostrava la llarga cua que s'ha format abans de la recollida dels plats. Els veïns, amb una actitud estoica i festiva, han completat el dinar amb unes postres refrescants, amb el gelat com a protagonista indiscutible.
Per garantir el benestar dels participants, l'organització ha reforçat l'acte amb ventiladors amb polvoritzadors d'aigua i ha habilitat la sala de la Consòrcia com a espai climatitzat per a aquells que necessitaven trobar una mica d'alleujament davant l'onada de calor.
Les filtracions de la plaça Vinyes, judicialitzades però amb voluntat d'acord
El cònsol major ha aprofitat l'acte per parlar de les filtracions de la plaça Vinyes. Ha dit que el cas està judicialitzat, però que està convençut que trobaran una solució pactada amb l'altre part.
"És una responsabilitat que la construcció i i la direcció facultativa estan portant, un cop finalitzem les proves tècniques, se seguiran els passos que corresponguin. Hi ha les assegurances, bona predisposició per les tres parts."
Sergi González, cònsol major d'Andorra la Vella
Etiquetes