
Imatges: Laura Rosa
Ordino inicia la festa de Sant Pere amb la plantada del mai
La parròquia ha encetat la celebració amb la tradicional plantada del mai, un dels actes més emblemàtics de la festivitat, que aquest diumenge al matí ha reunit una seixantena de persones.
Ordino ha inaugurat la diada de Sant Pere amb la tradicional plantada del Mai, un tronc de 6 metres que s'ha resistit a deslligar-se de la grua, però que capitanejarà les falles de la nit.
Enguany, el tronc s'ha omplert de papers amb els desitjos dels assistents, que esperen que es facin realitat quan el mai cremi per la nit.
Durant l'acte també s'ha fet el relleu del Fallaire Menor, Isaac Guerra, que encapçalarà l'exhibició dels fallaires de llum. L'Esbart de les Valls del Nord ha completat la jornada amb la tradicional dansa del mai, que ha acabat amb el públic participant en una gran rotllana.
"És una nit de foc i de regeneració. Amb la crema del mai i les falles busquem que es compleixin els nostres desitjos i demanem bonança per a l'estiu, per al bestiar i per a les collites."
Albert Roig, president de l'Associació de Cultura Popular d'Ordino i fallaire
Etiquetes
Destacat