estudiants05

L'alumnat sud-americà engreixa el sistema espanyol

El sistema educatiu espanyol s'està preparant per rebre enguany una vuitantena d'alumnes més que l'any passat. Una pujada significativa, del 3%, que s'explica, sobretot, per l'arribada d'alumnes sud-americans.

Pere Moliné

|

05.09.25


Des del sistema educatiu reconeixen que l'increment d'alumnes ha estat una sorpresa perquè la natalitat és molt baixa. Constaten que, des del 2020, aquest augment es podria xifrar en un registre lleugerament inferior al 10%.

"Aquests tres últims anys han estat d'augment progressiu de l'alumnat. Aquest any, a data d'avui, que sempre és una mica més provisional perquè la matrícula encara està oberta, tenim tres mil cent i escaig alumnes, el que suposa un augment de vuitanta i tants respecte el curs anterior."

Dolores López, consellera d'Educació de l'ambaixada d'Espanya

Són, bàsicament, els fills dels emigrants sud-americans que han vingut darrerament. "Al María Moliner que és el centre que té més nacionalitats, hem arribat a tenir 40 de diferents, un percentatge molt important. Almenys la meitat és població procedent d'Hispanoamèrica".

López ha afirmat que són el sistema educatiu per a aquest col·lectiu perquè imparteixen les classes en castellà.

L'AMPAEA demana més implicació de les famílies

Qui podria perdre alumnes és l'Escola Andorrana, que preveu una lleugera baixada aquest curs. La gerent de l'Associació de Pares i Mares ha passat per la Nacional, on ha parlat del nou menjador de batxillerat i dels ordinadors, que substituiran les tauletes. També ha aprofitat per demanar més implicació a les famílies.

"A mi el que m'agradaria és que les famílies estiguessin implicades realment en el sistema educatiu. Que depèn de les escoles, de les famílies... és cert. Però penso que tot aquest procés educatiu dels alumnes passa pels tres grans eixos i l'entorn dels alumnes, la família i les escoles. Hi ha d'haver més treball i connexió."
"Al menjador i la cuina de l'escola batxillerat li hem donat un altre format i l'hem plantejat, no tant com un menjador escolar de primera ensenyança sinó com un menjador preuniversitari. Hem elaborat una guia perquè els alumnes entenguin que és el que els alumnes haurien de menjar, que és el que els correspon per edat..."
"Benvingut aquest pas al costat. Benvinguda aquesta nova manera d'entendre les tauletes a l'escola i penso que és bo per nosaltres que amb les millores constants, les autoavaluacions i tots aquests sistemes que tenen per poder arribar a saber si necessitem més hores de matemàtiques o més hores... penso que és bo."

Mireia Muñoz, gerent d'AMPAEA



Etiquetes

L'alumnat sud-americà engreixa el sistema espanyol | RTVA