andorradifusio_rtva_allau_reclamacions_apagada_pot_reclamar_ha_352025125924

Societat

Allau de reclamacions per l'apagada: què es pot reclamar i com s'ha de fer

Amb l'apagada d'aquest dilluns les asseguradores espanyoles preveuen una allau de reclamacions. Però què i quan es pot reclamar? Hem parlat amb un expert perquè ens aclareixi alguns dubtes.

Author

|

03.05.25


"S'ha de buscar el responsable. No és tan evident. Ja veieu que hi ha una mica d'embolic amb la situació a Espanya. Aquí estan buscant qui n'és el responsable o qui en té la culpa. Evidentment, aquí és on aniran totes les reclamacions."

Iago Galindo, director tècnic d'Assegur

En el cas d'una empresa, per exemple, si s'han fet malbé els aliments del frigorífic o hi ha hagut danys en els electrodomèstics, es pot presentar una reclamació. Però també es poden reclamar les pèrdues per tenir el negoci aturat.

"Només per la paralització del negoci ja podries presentar una reclamació. L'hauries de presentar. Què vols reclamar? 'He estat tancat'. Quant facturo jo en un dia? 'Jo et demostro que facturo tants euros en un dia'. Doncs això és el que puc reclamar."

Iago Galindo, director tècnic d'Assegur

En el cas d'un particular, i si tinguéssim sinistres amb ordinadors o electrodomèstics, podríem presentar una reclamació a la subministradora elèctrica. Però cal tenir en compte que un aparell es fa malbé només si quan torna la llum hi ha un pic de tensió.

Com sempre, si hem tingut pèrdues, s'han de tenir fotografies, comprovants i factures de tot el que vulguem reclamar. Tot i això, el repte per a molts consumidors és identificar a qui s'han de presentar les reclamacions. Algunes persones expressen les seves preocupacions sobre la dificultat de presentar una reclamació a companyies com Endesa, una empresa estatal, ja que temen que el procés no sigui tan eficient.

Informa: Caterina Vidal

Imatges: Javier Martín

Etiquetes

Allau de reclamacions per l'apagada: què es pot reclamar i com s'ha de fer | RTVA