
La Massana celebra la tradicional benedicció de Setúria
La parròquia de la Massana ha viscut aquest dissabte al matí una jornada de forta càrrega simbòlica amb la celebració de la tradicional benedicció de les guardes a Setúria. L'acte, que té com a objectiu posar en valor el sector primari i la transhumància, ha reunit desenes de persones al serrat de les Màligat per commemorar una tradició arrelada a la història i a les llegendes de la zona.
La jornada ha començat amb el trasllat d'unes 300 ovelles pel centre de la Massana, una transhumància que ha captat l'atenció de nombrosos vianants i conductors. Aquestes ovelles formen part del contingent de 1.500 caps de bestiar que passaran la temporada estival pasturant a les muntanyes massanenques.
A l'esdeveniment hi han assistit diverses autoritats del país, entre les quals els síndics generals, els cònsols majors de la Massana i el ministre de Medi Ambient i Agricultura.
No obstant això, la jornada també ha servit per posar sobre la taula els reptes de futur del sector ramader. Mentre que alguns pastors joves es mostren optimistes i disposats a continuar amb la tradició, els ramaders més veterans han expressat una certa preocupació pel relleu generacional. Segons han assenyalat, la duresa i l'obligatorietat d'aquesta feina fan que sigui difícil trobar persones joves que vulguin continuar amb l'ofici.
La celebració ha finalitzat amb un dinar popular, organitzat per la confraria de Sant Antoni, on els assistents han pogut degustar productes locals com carn de corder, formatges i vi, tot compartint un espai de germanor en un entorn muntanyenc que es manté com a protagonista de la identitat andorrana.
Etiquetes