
Kevin Ribeiro/Txell Taboada
Les joguines clàssiques, les protagonistes als regals de Nadal
Durant la recta final de les compres nadalenques, les joguines clàssiques continuen mantenint la seva popularitat per sobre de les digitals. D'altra banda, el sector comença a apostar per materials més sostenibles, però encara troba dificultats a l’hora de superar els estereotips de gènere.
En plena era de la digitalització, les joguines de tota la vida continuen guanyant la partida. Peces de construcció com els Lego, peluixos i nines, joguines musicals i clàssics com els cotxes de joguina i les manualitats segueixen encapçalant les llistes de desitjos de nens i nenes.
“Uns Hot Wheels, com podeu veure en aquesta zona, i per la nena una joguina de karaoke, que li agrada molt cantar.”
Comprador
“Hem comprat una bateria, era l’últim que ens faltava.”
Comprador
Paral·lelament, es detecta una consciència creixent pel que fa al medi ambient. Materials com el bambú o la fusta guanyen presència en el sector i es presenten com una alternativa al plàstic.
"Ara comencen a fer-se coses que ja no són tant de plàstic, que tenen un component en la seva fabricació fets amb altres materials reciclables... Això ens ho trobem cada vegada més."
José Antonio Molina, responsable de compres de Pyrénées
Tot i aquests avenços, però, hi ha aspectes que evolucionen més lentament. El sexisme en les joguines continua sent una assignatura pendent i encara persisteixen estereotips que fa anys que s’arrosseguen.
"Hi ha coses que comencen a barrejar-se, però si que es veritat que els nens es decanten més per als cotxes, Monster Trucks i coses teledirigides, i les noies més cap a dibuixar, manualitats, coses més de nenes."
Anna Martins, dependenta Basar Valira Joguines
Així, mentre el sector avança cap a joguines més sostenibles, el repte continua sent trencar amb rols de gènere que encara marquen l’oferta i la manera de jugar.
Etiquetes
Destacat