
Ricard Tenza
Les professions del futur, protagonistes al 10è Simposi Internacional de Màrqueting
Les professions del futur i l’impacte de la transformació digital han centrat el debat de la 10a edició del Simposi Internacional de Màrqueting d’Andorra, una jornada que ha reunit 16 professionals de diversos àmbits en set ponències dedicades a analitzar els reptes i oportunitats de l’era digital.
L’esdeveniment, que té com a objectiu connectar professionals de diferents sectors i compartir estratègies d’èxit, ha posat èmfasi en la necessitat d’adaptar-se a un mercat laboral en constant evolució.
Tot i ser ja una eina del present, la IA s’ha consolidat com una de les principals apostes de les empreses per agilitar processos i millorar la productivitat. En aquest sentit, Daniel Hernández, consultor a IA Brokyl Consulting, ha destacat que “estem davant d’un canvi d’era per a la humanitat. No implementar una tecnologia que pot donar productivitat i millors resultats és quedar-se enrere”.
La jornada també ha abordat la transformació del model empresarial i laboral, subratllant la importància d’incorporar noves tecnologies per augmentar la competitivitat i repensar la gestió de les persones. S’ha defensat que les empreses s’han d’adaptar als treballadors, i no a la inversa.
Segons Arantxa Gimeno, coordinadora de sostenibilitat i RSC a BMS, “les empreses s’han d’adaptar als nous valors de la societat. La inclusió, la flexibilitat i no deixar ningú enrere són aspectes clau del futur laboral”.
Un altre dels eixos centrals ha estat el futur de l’aprenentatge i la necessitat d’una major connexió entre el món acadèmic i el laboral. En paraules de Diego Delgado, CEO de Zeno Quantum, “el gap entre el que es necessita al camp professional i el que s’està formant a les universitats és molt gran, i cada vegada ho serà més. Cal unir aquests dos mons”.
El simposi ha conclòs amb una reflexió conjunta: afrontar els reptes del futur laboral requerirà col·laboració entre l’Administració, el món educatiu i el sector empresarial, treballant de manera coordinada per impulsar la innovació i la formació adaptada a les noves realitats del mercat.
Etiquetes