
Fernando Montero
Nou punt d’atenció per a empreses al Prat del Rull
S’havia anunciat que es farien noves contractacions de personal, però el que no es sabia és que ara hi haurà un nou punt d’atenció a l’edifici Prat del Rull. Serà a partir de l'1 de setembre, per això ara es veuen les taules preparades però encara sense personal.
Seran 4 persones més, a part de les que hi ha a l’edifici administratiu del Govern, que atendran només les empreses als matins, de 8 a 13.40 h i, important, només amb cita prèvia.
I és que el servei de Tràmits havia sofert darrerament una mica de col·lapse, en part perquè es feia un mal ús de la cita prèvia. Moltes empreses bloquejaven moltes cites que després no atenien.
El ministre de Transformació Digital ha parlat de quines seran les prioritats d'aquestes noves taules d'assistència i del sector automobilístic, un sector que, pel que fa a Tràmits, té més volum de treball.
"És un sector que fa molts tràmits amb l'administració i, per tant, hem d'entendre quines són les necessitats. També hem volgut prioritzar una línia de recollida de documents i ja sabeu, que tenim documents com a carnets o cartes grogues que, malgrat que haguem començat la cartera digital, doncs encara s'han de recollir en paper i, per tant, hi haurà una línia d'aquests llocs de treball prioritària per a la recollida de documents i així agilitzem també la tramitació."
Marc Rossell, ministre de Funció Pública i Transformació Digital
També hi haurà un ordinador amb la seu electrònica per ensenyar a qui vulgui aprendre a fer aquests tràmits en línia amb acompanyament.
Actualment, només 1 de cada 4 tràmits es fa en línia.
Fins ara, el país ha emès 50.000 certificats digitals. Una xifra prou positiva, segons el Govern, que s'ha fixat un objectiu clar: que el 2026 totes les empreses puguin fer els tràmits online.
De tota manera, amb aquests nous canvis, s'espera que d'aquí a final d'any es vegi el servei de Tràmits més àgil.
Etiquetes