andorradifusio_rtva_stefi_troguet_va_manaslu_setembre_1982019213239

Stefi Troguet va a pel Manaslu al setembre

L'alpinista Stefi Troguet torna a ser notícia ja que intentarà l'ascensió al segon vuit mil de la seva carrera, el Manaslu, aquest setembre.

Author

|

19.08.19


L'alpinista té en ment el projecte dels 14 vuit mils del planeta sense oxigen i vol anar per feina. Al juliol aconseguia coronar el seu primer vuit mil, el Nanga Parbat, paraules majors. Tot plegat, a més, sense oxigen. Aquest gran debut com a vuitmilista l'ha esperonada. Troguet vol anar pels 14 vuit mil.

Així doncs coronat el Nanga Parbat, la novena muntanya més alta del planeta, el 3 de juliol, ara marxa per fer el Manaslu, el vuitè sostre del planeta, només dos mesos després. El 3 de setembre vola cap al Nepal.

Stefi Troguet s'ha convertit en tota una ambaixadora del país, gràcies a les seves aptituds com a alpinista i al seu tarannà alegre i desenfadat. Mitjans d'arreu del món s'han interessat pel seu projecte i el seu estil.

L'andorrana, tota una sensació a les xarxes, s'ha anat guanyant el respecte de la comunitat alpinística a base de completar gestes a la muntanya, el següent vuit mil ja està en el punt de mira.

Informa: Cesc Sanjuan
Foto cedida: Stefi Troguet

Etiquetes

Stefi Troguet va a pel Manaslu al setembre | RTVA