GRANDALLES-MOLD-VIA20260625

Imatges: Carolina Martínez

Les Grandalles busquen la permanència a l'Europeu de rugbi de 7

La selecció femenina de rugbi de 7 afronta aquest cap de setmana a Moldàvia el segon i últim torneig del campionat d'Europa amb l'objectiu clar de segellar la permanència a la categoria Trophy. Després d'obtenir la penúltima posició en la cita disputada a Croàcia, l'equip dirigit pel seleccionador Patrick Bosque es prepara per fer un pas endavant i evitar el descens.

Joan López

|

25.06.26


El combinat nacional arriba a la competició amb la moral alta. Segons ha declarat Patrick Bosque, el grup confia plenament en la "qualitat, la determinació i la fortalesa mental" de les seves jugadores per superar les dificultats que es trobaran al camp. En la mateixa línia, la jugadora Cèlia Palumbo ha destacat que han aprofitat les dues darreres setmanes d'entrenaments intensius per preparar-se a consciència davant d'aquesta segona oportunitat.

La dinàmica del torneig posarà a prova la gestió física i tàctica de l'equip. Durant la jornada de divendres, el calendari serà molt exigent. Andorra s'estrenarà a les 09:36 hores contra Itàlia, una de les grans favorites al títol, i a la tarda disputarà el segon partit contra Noruega. Ja dissabte al matí, tancaran la fase de grups enfrontant-se a Suïssa.

Pel que fa a la lluita per la permanència, Andreia Teixeira ha assenyalat que el duel directe contra Montenegro serà determinant, especialment tenint en compte les millores realitzades per l'equip des del primer torneig. "Al rugbi de 7 s'ha de saber patir", ha recordat la jugadora, conscient que cada minut de joc serà vital per mantenir la categoria.

Bosque ha conclòs que, tot i la duresa de la primera fase, el torneig es decidirà en les eliminatòries del segon dia. "S'ha de treure el caràcter; si l'ajuntem amb la nostra qualitat, farem un bon torneig", ha assegurat abans de començar el repte a terres moldaves.

Etiquetes

Les Grandalles busquen la permanència a l'Europeu de rugbi de 7 | RTVA