
Raül Pereiro
Els economistes vaticinen lloguers a l'alça amb la descongelació
Els economistes preveuen una pujada general dels preus del lloguer un cop entri en vigor la descongelació. La finalització d'aquesta moratòria comportarà inevitablement, segons el degà del Col·legi d'Economistes, a un increment dels costos per als inquilins.
Antoni Bisbal ha vaticinat un augment de preus dels lloguers quan s'acabi el període de descongelació. Durant la seva intervenció al programa "Fent números", el degà del Col·legi d'Economistes ha exposat les raons que portaran a aquest escenari.
La llei de l'oferta i la demanda
Segons Bisbal, tot i que no es pot generalitzar el comportament de tots els propietaris, la tendència del mercat serà a l'alça. L'economista justifica aquesta previsió en la descompensació actual del mercat immobiliari: "És un tema molt fàcil. Hi ha més demanda que oferta", ha declarat el degà. Aquesta situació, unida al final de les mesures de contenció de preus, dibuixa un panorama de tensió per a les famílies i els llogaters.
Regulació professional i qualitat
També ha aprofitat per subratllar la urgència de professionalitzar i regular el sector econòmic i de gestories. Bisbal confia que el Govern tingui enllestida la llei que ha de regular l'accés a la professió d'economista a mitjan juliol.
Una normativa destinada a posar ordre en un àmbit on, segons ha reconegut, sovint manquen estàndards estrictes. "Si volem atreure persones, no podem atreure qualsevol. Hem d'atreure inversions de qualitat i els primers que de vegades no complim amb això som els mateixos professionals".
El degà ha estat contundent en assenyalar que la regulació és una eina bàsica per evitar que el sector "es faci mal a si mateix", protegint així tant la reputació dels professionals com la qualitat dels serveis que s'ofereixen a la ciutadania.
Etiquetes
Destacat