
Sergi Linares
Busos plens i impuntualitat, les queixes dels usuaris
Satisfacció moderada dels usuaris de les línies que gestiona Coopalsa, que atorguen un 7,1 sobre 10 al seu funcionament. Un lleuger descens respecte a l'enquesta de principis d'any, motivat sobretot pels canvis tot just implantats en el moment de les entrevistes.
Encara hi ha queixes, bàsicament per la puntualitat o pel fet que en hores determinades, alguns serveis, com ara el de la línia 4 del Pas de la Casa, passen de llarg perquè van plens. Greuges que, segons la companyia, s'estudiaran per aportar-hi solucions.
Segons es desprèn de l'enquesta, feta al mes d'agost amb una mostra de tres-centes setanta-set persones, les dones són les que més utilitzen el transport públic: un 66% per un 34% d'homes, amb una mitjana d'edat global d'entre 52 i 64 anys. Tres quartes parts (76%), són residents de més de cinc anys o nacionals, i el 82% dels que usen el bus treballen en sectors de serveis, com la restauració o l'hoteleria.
"Una valoració no prou positiva per part del col·lectiu que necessita anar des d'Ordino a l'hospital. Disfuncions d'aquestes n'hi pot haver, també hi ha queixes perquè la L4 del Pas de la Casa no s'atura a totes les parades quan passa per Encamp. Tot això el Govern ho ha d'analitzar".
Gabriel Dallerès, gerent de Coopalsa
El laude arbitral arriba al Constitucional
Mentrestant, el Tribunal Superior ha decidit elevar al Constitucional el laude arbitral que obligava Coopalsa a restablir els horaris de vuit hores intensives dels xofers. Es considera que existeixen dubtes raonables d'inconstitucionalitat en la Llei de resolució de conflictes col·lectius. Bàsicament, dona peu a analitzar com a mínim el parer de l'empresa, que considera contrari a llei obligar a anar a la via de l'arbitratge.
Coopalsa celebra la decisió del Superior, tot i guardar prudència sobre el resultat final: "És important que un tribunal pregunti. Nosaltres ja ho fèiem, però ara és el tribunal que determinarà si hi ha o no motius".
Etiquetes
Destacat