
Imatges: Carolina Martínez
El relleu dels fallaires i la Flama del Canigó obren la nit de Sant Joan
La Flama del Canigó ha arribat davant la Casa de la Vall procedent d’Ordino, parròquia encarregada de custodiar-la enguany. Després del discurs del síndic, que ha posat en valor la recuperació de la tradició fallaire, el foc s’ha repartit entre els representants de les set parròquies.
L’acte ha inclòs també el relleu dels fallaires menors i la imposició de la capa al nou fallaire major de les Valls, Eduard Vergara, que ha fet una crida a la unitat en el seu primer discurs.
"Un honor tenir aquesta capa. Al final és un projecte que constitueix dins la cultura popular, representar la Massana és un honor i portar la capa per primer cop. I he aprofitat que et donen el poder donar la veu del poble, doncs crec que, vist com tenim la situació, era moment de fer una mica d'èmfasi, sense faltar mai el respecte. Aquesta unitat l'hem de mantenir perquè més que mai necessitem aquesta unió del poble per tirar endavant."
Eduard Vergara, fallaire major de les Valls d'Andorra
Organitzat pel Centre de la Cultura Catalana, l’Associació de Fallaires d’Andorra la Vella i la Taula Nacional de Fallaires d’Andorra, l’acte ha servit com a prèvia de la revetlla de Sant Joan, que omplirà el país de foc, fogueres i petards.
A la capital, la programació ha inclòs la cremada de la falla tradicional al Puial, la cercavila de fallaires pel centre històric i, a mitjanit, la foguera a la plaça Guillemó, amb el Ball de bruixes, el concert de Fenya Rai! i coca de Sant Joan per a tothom.
Etiquetes
Destacat