REVETLLA-SANT-JOAN20260624

Imatges: Carolina Martínez

El foc i les falles tornen a encendre la nit de Sant Joan

Andorra la Vella ha tornat a viure una de les nits més emblemàtiques del calendari festiu amb la celebració de la revetlla de Sant Joan, marcada pel foc, els petards i, sobretot, les falles. Els fallaires han estat, un any més, els grans protagonistes d’una tradició que omple els carrers de la capital de llum, música i emoció.

Tomàs Garcia Espot

|

24.06.26


A la placeta del Puial, quan cau la nit, la foscor deixa pas a les flames i a l’ambient festiu. Amb el so de la música i el moviment de la dansa, la festa s’inicia enmig d’una gran expectació. L’emoció es fa present entre participants i públic, en una tradició que es transmet de generació en generació i que continua incorporant nous participants.

Entre els fallaires, Joan Garreta, veterà en la pràctica, destacava la intensitat de la vivència: “La nit de falles és una nit molt especial. A nosaltres, que portem molts anys fent-ho, se’ns queda al cor. És una nit molt fantàstica i molt guapa”, explicava emocionat.

També Vero Lima, que participa per la seva vinculació des de petita amb la tradició, ressaltava el pas de l’afició a la implicació activa: “Ho veia des de petita, perquè és la tradició del nostre país, i sempre deia que m’hi apuntaria. I aquí estic”.

El seguici de fallaires ha recorregut el centre històric amb les falles enceses, fent-les girar al ritme del foc mentre els carrers s’omplien de guspires, fum i eufòria. El recorregut ha passat per diversos punts emblemàtics, com Sant Esteve, fins a arribar a la plaça Guillemó, enmig de crits, girs i celebració col·lectiva.

La revetlla ha transcorregut sense fogueres convencionals als carrers, però amb les falles com a element central d’una nit que manté viva una de les tradicions més arrelades del país. A Andorra la Vella, Sant Joan continua sent sinònim de foc, comunitat i identitat compartida.

Etiquetes

El foc i les falles tornen a encendre la nit de Sant Joan | RTVA