
L'AIVA creu que incentivar vehicles nous és més eficient que subvencionar l'elèctric
Els concessionaris de vehicles del país consideren que el Govern hauria de dirigir els esforços econòmics a incentivar la renovació del parc automobilístic abans que a fomentar de manera prioritària la compra de vehicles elèctrics. Així ho ha manifestat Pere Betriu, president de l'Associació d'Importadors de Vehicles d'Andorra (AIVA), en una entrevista al programa La clau d’aquesta casa.
Betriu ha defensat que centrar les ajudes públiques en la renovació de vehicles antics podria ser una mesura més efectiva tant per reduir emissions com per estimular l'activitat econòmica. Segons ell, apostar només pels vehicles elèctrics limita l'abast de les polítiques d'impuls, ja que les subvencions associades a aquests models són més elevades i no arriben a tots els consumidors.
"Prioritzar la reducció dels anys de parc per sobre de la venda de vehicles elèctrics és un enfocament que potser seria més beneficiós. És una manera de reduir les emissions i, alhora, incentivar l’economia arribant a més clients, perquè l'ajuda no hauria de ser tan costosa com amb els vehicles elèctrics."
Pere Betriu, president AIVA
El president de l’AIVA també ha abordat durant l’entrevista l’impacte reputacional de l’afer relacionat amb l’exportació fraudulenta de vehicles d’alta gamma cap a França. Tot i reconèixer que el cas ha perjudicat la imatge del sector, Betriu ha restat importància a les conseqüències a llarg termini.
"A nivell reputacional no ens fa cap favor, però crec que ha estat una cosa circumstancial. Ja hem passat pàgina i s'ha sabut tallar. No ha tingut conseqüències més enllà del disgust del fisc francès quan se'n va adonar."
Pere Betriu, president AIVA
Recupera el programa aquí.
Destacat