
Imatges: Albert Refart
Menjar saludable i fer esport, clau per prevenir malalties
Conscienciar sobre la importància d'una alimentació saludable i la pràctica de l'esport per prevenir malalties és l'objectiu del projecte educatiu que s'ha desenvolupat amb alumnes de 12 i 13 anys de l'escola andorrana de Santa Coloma. L'activitat s'ha completat amb un torneig de futbol de 7 a la Borda Mateu.
Un centenar d'alumnes de l'escola andorrana de Santa Coloma han participat en aquesta prova pilot per conscienciar sobre la importància d'una alimentació saludable per prevenir malalties.
El projecte ha estat impulsat per Assandca i l'Associació de Diabètics d'Andorra, amb la col·laboració del SAAS i la Federació de Futbol, i el vistiplau del ministeri d'Educació. Primer es van fer un parell de xerrades amb nutricionistes per explicar als alumnes la importància de menjar sa i no recórrer a la brioixeria industrial ni a begudes ensucrades.
"Hem cregut que és un bon moment agafar nens de primers de l'ESO perquè és quan tenen la independència d'agafar el seu berenar, el seu esmorzar i és quan comencen a triar. I hem pensat que una bona educació nutricional de part de nutricionistes els pot donar l'educació adient del que és més saludable i el que no."
Noemí Ruiz, nutricionista
El projecte s'ha completat aquest dimarts amb un torneig de futbol 7 a la Borda Mateu, amb vuit equips.
"Torneig queda per tenir una al·licient als nens com a premi i que vegin que l'esport i una alimentació saludable, un esport i tal, pots prevenir moltes malalties al llarg de la vida."
Bárbara Dos Santos, vicepresidenta d'Assandca
I res millor que posar en pràctica la teoria amb un esmorzar saludable.
"Entrepans d'embotit no greixós, galetes baixes en sucre, tortetes d'arròs, barretes de cereals que no siguin tan processades. La idea és evitar productes processats, com a beguda d'elecció l'aigua sempre, i alguna beguda isotònica, però que entenguin que tot el que són begudes ensucrades, begudes energètiques, s'han d'evitar totalment, per evitar patologies cròniques.
Eduard Reinoso, nutricionista
La idea dels organitzadors és ampliar el projecte el curs vinent perquè arribi a totes les escoles.
Etiquetes
Destacat