
Nil Forcada
Rècord d'inversió i mirada cap al mercat comunitari
Grandvalira Resorts preveu iniciar la temporada d’esquí el 5 de desembre i mantenir-la fins al 6 d’abril, sempre que les condicions de neu siguin favorables. En total, 122 dies, contra les 137 de la temporada anterior. L’objectiu és superar els 2,3 milions de dies d’esquí i millorar els resultats de l’hivern passat, quan la venda de forfets va créixer prop d’un 5% respecte a la temporada 23/24, impulsada sobretot per l’increment de residents al país i un augment del 12% en el client directe.
Quant a xifres, destaca la inversió econòmica. Més d’un 80% respecte a l’any passat. O el que és el mateix, 39 milions per donar forma a la temporada vinent amb una partida especial destinada a la creació de neu artificial. 11 milions d’euros per a la neu de cultiu. Això és quasi el mateix que l’acumulat dels darrers cinc anys en aquest aspecte. Tot plegat, per respondre al condicionant meteorològic que tant va complicar la temporada fa dos anys.
"Invertim 39 milions d'euros en la modernització dels dominis esquiables de l'estació. 11 milions d'euros en innivació i això ens dona garanties de que si hi han condicions de fred podrem produir neu de cultiu."
David Ledesma, director de Màrqueting de Grandvalira Resorts
Entre les principals novetats destaquen el nou forfet digital per a dispositius mòbils i l'Smart Guard, un sistema intel·ligent amb IA que permetrà detectar usos sospitosos dels forfets i millorar el control d’accés. També es presenta una nova assegurança de cancel·lació per causes meteorològiques, amb un cost del 3% de la reserva.
La incògnita per l'Entry/Exit
A l’atenció a mitjans s'hi ha abordat el problema de la contractació d’extracomunitaris arran de l’Entry-Exit System. Les estacions encara cerquen solucions que, expliquen, segurament passin per millorar condicions laborals i contractar a Europa.
"Per a nosaltres és un neguit. Nosaltres empleem 2.800 treballadors, dels quals 2.200 són temporers. Avui dia la restauració és un pilar important del negoci i l'impacte que podria tenir podria fins i tot portar-nos a no obrir algun dels punts de restauració. La solució ha de passar per trobar treballadors a mercats allà on la legislació ens ho permeti".
David Ledesma, director de Màrqueting de Grandvalira Resorts
La campanya de presentació de la temporada 25/26 arrenca aquesta setmana i farà parada a Barcelona, Madrid i Tolosa.
Etiquetes
Destacat