
Nil Forcada
La línia circular era la menys eficient tant econòmicament com operativament
Escassa demanda, funcionalitat limitada i cost excessiu. És l'argumentari sobre el qual es recolza Mobilitat per justificar l'eliminació de la línia circular. Assegura que el nou bus interparroquial entre Andorra la Vella i Escaldes-Engordany assumirà la funció de la LC.
Uns 180 viatgers diaris feien servir la línia circular. D'aquests, 110 aprofitaven realment la funcionalitat. És a dir, que es beneficien de les parades i del recorregut. En termes percentuals vol dir que, segons el Govern, gairebé el 40% dels trajectes efectuats amb la LC podrien fer-se amb altres línies. Això sí, afegint-hi en alguns dels casos, una passejada d'un parell de minuts per arribar al destí.
Tot plegat es desprèn de la resposta del Govern a Concòrdia, que va demanar explicacions per la supressió d'aquest bus. Segons Mobilitat, la despesa que implica mantenir la LC, 450.000 euros l'any, no la fa rendible si es compara amb altres línies. La titllen com la menys eficient tant econòmicament com operativament.
Quant a alternatives, l'executiu es recolza en els tres clípols escaldens i en la nova línia interparroquial en la qual treballen Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. De fet, a l'agost tots dos comuns van obrir el concurs per licitar la prova pilot, que duraria sis mesos. Tanmateix, al marge del que digui l'administració, qui haurà de validar l'eliminació de la línia circular hauran de ser els usuaris.
Etiquetes
Destacat