L7-MASSANA

Javier Martín

Mobilitat

Nova línia L7: bus directe la Massana-Andorra la Vella

El servei de transport públic amplia les freqüències, diversifica els recorreguts i agilita les línies. La novetat és la creació de la L7, que connectarà directament la Massana amb Andorra la Vella i s`elimina la línia circular. La L6 que connecta la vall central amb Ordino s`estén fins a la Cortinada i canvia el trajecte per lligar, per primer cop, la vall del nord amb la vall d`Orient.

Abraham Cejudo

|

14.06.25


La parada de la central de FEDA actuarà com a punt de transbord de la línia. Una zona on convergeixen els clípols que viatgen des de la capital fins a la vall d`Orient. Aquests viatges, precisament, també es canvien a format exprés, en el cas de la L3 que puja fins a Canillo i Soldeu, i semiexprés, en el de la L4, que puja fins al Pas de la Casa, tot i que seguirà passant pel nucli urbà d`Encamp.

foto horaris busos

Per reduir la congestió del trànsit a Prat de la Creu, els trajectes es segreguen repartint-se amb el carrer de l`Obac. També s`han establert grans parades per connectar les valls. Per una banda, la cruïlla de Na Maria Pla i el carrer de la Unió. Per l`altra, la de Prada Ramon, a l`avinguda del Consell d`Europa, que es troba a quatre minuts caminant. El Govern ha batejat tot aquest conjunt de canvis com la "segona revolució" del transport públic d`Andorra.

"Es crea una línia L7 específica, per donar resposta a aquestes connexions a Andorra i la Massana a efectes de que la gent que vol anar exclusivament a la Massana pugui utilitzar aquesta L7 en comptes d`utilitzar la L5 i la L6."

Carles Miquel, director d`Energia i Canvi Climàtic

"Es diferencia molt bé el corredor central del corredor de l`Obac. Traguem busos del Prat de la Creu i els posem a l`Obac i ens permet fer aquesta gestió més eficient que permet arribar a més territori amb menys temps de trajecte."

David Forné, secretari d`Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat

Els canvis es fan arran d`un procés consultiu en què han participat concessionàries i comuns. Les modificacions, però, no s`apliquen al bus nit. A partir d`aquest dilluns s`enceta la campanya informativa i el 7 de juliol es posa en marxa aquest servei.

D'altra banda, el secretari d'Estat de Transports també ha incidit en aquesta qüestió: un canvi substancial del pressupost no està contemplat.  El que sí pretenen és millorar les prestacions de l'aplicació Mou-t, que fins ara no acaba de satisfer els usuaris.

Coopalsa redistribuirà la plantilla per adaptar-se als nous horaris

A causa dels canvis substancials en les línies d'autobusos, s'hauran de modificar els horaris dels treballadors i redistribuir la plantilla. Així ho ha confirmat el gerent de Coopalsa, en declaracions a RNA.

Gabriel Dallerès ha explicat que no ampliaran la plantilla actual sinó que utilitzaran els mateixos recursos distribuïts de manera diferent. Tenen 30 dies de marge tant per ajustar la planificació com per comunicar-ho als treballadors. Temps suficient, diu, per planificar les coses bé.

Torna el bus turístic els mesos d`estiu

Andorra Turisme ha informat que el bus turístic tornarà a estar disponible durant l`estiu a totes les parròquies. Comptarà amb una jornada de portes obertes l`1 de juliol i s`estendrà des de l`1 de juliol fins al 15 de setembre. Els recorreguts comencen a les 9.30 hores i acaben prop de les 14 hores. Dissabte, l`itinerari s`allarga fins a les 16h perquè es fa una aturada per dinar.

bus turístic

Etiquetes

Nova línia L7: bus directe la Massana-Andorra la Vella | RTVA