
Imatges: Ricard Tenza - Albert Refart
Espanya referma el suport a l’acord d’associació
Espanya referma el seu suport a l'acord d'associació. Durant la seva visita a Andorra, la presidenta del Congrés dels Diputats ha insistit en la importància del conveni pels dos països. Tot a una trobada interparlamentària que, assegura, servirà per donar embranzida els projectes pendents en matèria transfronterera.
Una mica més tard de les 10h s’ha encetat un itinerari on els membres de la Comissió Legislativa de Política Exterior d’Espanya, encapçalats per la presidenta del Congrés, Francina Armengol, han fet una visita guiada per Casa de la Vall. Tot acompanyat dels seus homòlegs de comissió a Andorra i encapçalats per la Sindicatura. Una jornada en què l’acord d’associació i la cooperació Transfrontera esdevenen els eixos centrals de les reunions.
"Aquest plantejament que s'ha de fer amb Organyà, o els plantejaments de mobilitat com el tramvia. Estic segura que els diputats espanyols que sentin d'aquesta necessitat després aniran amb més força a defensar que hi hagi més recursos econòmics des d'Espanya per ajudar aquestes inversions."
Francina Armengol, presidenta del Congrés dels Diputats
"Aquí hem de posar a sobre la taula si són viables (els projectes transfronterers) o no. Això ens ho han de dir els tècnics, no nosaltres, però tot allò que sigui tècnicament viable li donem suport."
Carles Ensenyat , síndic General
El que també rep el suport d'Espanya és l'aproximació d'Andorra a la Unió Europea. Un punt a tractar en detall durant les comissions del matí i sobre el que prèviament s'ha referit Armengol.
"Des d'Espanya el que hem fet és posar a disposició tota la informació, suport i ajuda per poder prendre les millors decisions. En aquesta línia de respecte absolut és en què s'ha de treballar com un país germà, amic i veí. Crec que és el que s'ha de fer."
Francina Armengol, presidenta del Congrés dels Diputats
La visita emmarcada en el segon fòrum parlamentari ha continuat per l'Espai Columba i el col·legi espanyol Maria Moliner. Tot abans de cloure-la amb una darrera bilateral entre la màxima representant del parlament espanyol i el cap de Govern.
Diputats populars i socialistes
La delegació espanyola, encapçalada per Armengol, la complementen les diputades del Partit Popular espanyol, Marta González Vázquez, Carmen Navarro Lacoba i Alberto Fabra, per part de la Comissió legislativa de Política Exterior (CLPE); Marta Madrenas i Mir, de Junts per Catalunya, en qualitat de portaveu de la Comissió Mixta per a la UE; Héctor Palència, del PP, i César Joaquin Ramon, del Partit Socialista d'Espanya, com a portaveus de la Comissió Transports i Mobilitat Sostenible, i Maria Pilar Alía, del PP, i Guillermo Hita, del PSOE, com a portaveus adjunts de la Comissió Economia, Comerç i Transformació Digital.
Per la part andorrana, la delegació encapçalada per Ensenyat i Codina, la complementen les membres de la Comissió Legislativa de Política Exterior del Consell General: Berna Coma, Núria Segués, Cerni Escalé, Carine Montaner, Laia Moliné i Meritxell Carbó, a més de la María López com a directora de relacions internacionals i la Iciar de Castro, com a personal d'Administració.
Les negociacions pels límits territorials continuen avançant
La presidenta també ha parlat de les negociacions pels límits territorials. Ha reconegut que és un tema que fa anys que s'arrossega, però ha assegurat que les administracions hi continuen treballant.
"Tot allò que és d'interès per Andorra i per a Espanya, i aquesta també ho és, es segueix treballant intensament. Sempre hi ha treballs que són molt mediàtics, alguns que són més silenciosos i que es fan des l'àmbit de negociació i, quan hi ha un acord final és quan es poden comunicar. Estic convençuda de que es pot treballar amb intensitat."
Francina Armengol, presidenta del Congrés dels Diputats
Bona predisposició d’Espanya per resoldre els obstacles administratius dels estudiants andorrans
Els entrebancs administratius d'estudiants andorrans a Espanya ha estat altre dels temes de les reunions del matí. La presidenta de la comissió andorrana ha valorat positivament la predisposició a ajudar per part dels homòlegs espanyols.
"Estudiants andorrans que sovint estan estudiant a Espanya i després a l'hora de fer pràctiques o de quedar-s'hi a treballar tenen dificultats administratives. Han mostrat (els diputats espanyols) molt bona voluntat que també farien el que poguessin per ajudar-nos a resoldre aquest tema."
Berna Coma, presidenta de la comissió legislativa de Política Exterior
Impuls a la millora de connexions: es revisen projectes clau com l’aeroport i el tramvia
També hi ha hagut satisfacció en matèria de connectivitat, sobre la que assegura que s'ha posat a sobre la taula projectes pendents de desenvolupar com l'ampliació de l'aeroport de la Seu - Andorra, així com del futur tramvia. Una connexió que, tot i reconèixer ser molt cara, insisteixen de la seva necessitat.
Etiquetes
Destacat