andorradifusio_rtva_defensor_afiliat_detecta_falta_explicacions_clares_205202513598

Societat

El defensor de l'afiliat detecta falta d'explicacions clares a la CASS

El nou defensor de l'afiliat de la CASS constata que la majoria dels expedients són per manca d'informació. Més per les explicacions que per les resolucions, recalca. Gerard Farré fa dos mesos que és al càrrec i ja ha obert mig centenar de casos.

Author

|

20.05.25


Dels 55 expedients que ha fet el defensor de l'afiliat, una trentena són per manca d'informació. És a dir, que l'afiliat necessita que li expliquin millor el que s'ha resolt i ha hagut de demanar-ho a aquest càrrec. Només un dels casos ha estat perquè l'usuari es considera maltractat pel personal de la seguretat social. "Faig aquesta feina com es deia abans de mediador i faig de pont entre la CASS, parlo amb l'òrgan o el departament competent sobre aquella matèria i dono una resposta més personalitzada en els casos que la CASS no ha traslladat aquesta informació", explica Gerard Farré, defensor de l'afiliat de la CASS.

La majoria dels expedients són per pensions, de jubilació o invalidesa, més que per les prestacions i hi ha dos departaments que tenen més queixes. "Sobretot queixes en relació al tracte tant a l'àrea d'atenció al públic com a control mèdic però és una cosa que és habitual en els últims anys i imagino que seguirem treballant sobre això", assegura el defensor.

El 2024 hi va haver 112 expedients i si es continua l'evolució actual, a final d'any aquesta xifra haurà crescut sensiblement.

Informa: Pere Moliné

Imatges: Pere Besolí

Etiquetes

El defensor de l'afiliat detecta falta d'explicacions clares a la CASS | RTVA