
Nil Forcada
Turborotondes a partir de gener
Prova pilot a partir de gener per fer turborotondes, o el que és el mateix, no permetre canvis de carril dins la rotonda, prohibir el gir, i que el dret sigui per tirar endavant. És una de les decisions de la Taula de Mobilitat, que també ha donat de termini fins a principi d'any als comuns per donar llum verd al pla sectorial del transport segregat al març, que asseguraria la viabilitat del tramvia.
A partir de gener, a dues de les rotondes de la vall central, la de Prada Casadet i la del Km 0, el carril de la dreta no permetrà el canvi i només s'hi podrà avançar. Tampoc es podrà fer, per tant, el gir complet. En el cas de la rotonda del Km 0, només serà en sentit ascendent, i en el cas de Prada Casadet, només cap al centre. Serà una prova pilot que durarà uns mesos i que podria estendre's a altres rotondes. La intenció és millorar la mobilitat, però sobretot, reduir accidents, molt comuns en aquests punts.
"Les proves pilot han de durar com a mínim mesos perquè siguin efectives, no ho podem fer d'un mes per l'altre. Penso que realment funcionaran i s'acabaran instauran al país".
David Forné, secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat
Mobilitat enllestirà el pla sectorial del tramvia al març
Per altra banda, la Taula de Mobilitat també ha donat un termini als comuns per fer petites modificacions al projecte del tramvia del Govern. Tenen "fins a final de febrer per donar un retorn" i que comencin els tràmits del pla sectorial "a partir del març".
El projecte preveu la construcció d'un aparcament a Sant Julià de Lòria, tan important com el tramvia mateix. S'ha de definir si seria a l'antic Punt de Trobada o més al centre de la parròquia.
Etiquetes
Destacat