
Fernando Montero
Societat
El telèfon de prevenció de conductes suïcides atén una desena de trucades al mes
El 177, el telèfon de prevenció de conductes suïcides funciona, i molt. Perquè es facin una idea, en poc més de mig any ha rebut 70 trucades i ha aconseguit rescatar dues persones que necessitaven ajuda urgent. És una eina importantíssima perquè està demostrat que cada any salva vides.
Fa gairebé un any que es va activar el telèfon 177 de suport i prevenció de conductes suïcides, també conegut com a Línia verda i, fins al moment, ha atès una setantena de trucades i ha activat dos rescats que han pogut resoldre`s de forma efectiva. Es tracta d`un servei sempre actiu, confidencial i sense cap cost, gestionat per persones voluntàries i expertes de la Fundació Ajuda i Esperança de Barcelona. L`entitat fa una primera intervenció, però pot activar els serveis d`emergències del país sempre que sigui necessari.
"Des del mes de setembre tenim entre 8 i 10 trucades al mes i pensem que és un recurs molt satisfactori per donar assistència i contenció a les persones que ho necessiten."
Helena Mas, ministra de Salut
En cas de malestar emocional, també es pot recórrer al xat que també gestiona la fundació. Des de la tardor s`han obert 135 converses.
"El servei pot acollir més xats i, per tant, les persones que tinguin malestar psicoemocional, que no es trobin bé o tinguin alguna dificultat, poden dirigir-se al xat que acompanya i orienta. Si el malestar es perllonga, es fa una derivació als serveis oportuns."
Helena Mas, ministra de Salut
També en matèria de salut mental, Mas ha confirmat que el nou centre d`atenció comunitària del Ròdol s`inaugurarà aquest setembre i ha recalcat que tindrà dos espais diferenciats per a adults i infants.
Destacat